Page 31 - BUDLive 2023/03: Lesní školky, Koněspřežka vs. sedláci, Létající sládek Aleš Dvořák
P. 31
Názory / Vzdělání
Koněspřežkový NAŠI ABSOLVENTI
evergreen Tomáš Krigar
(*1994)
idé milují „svezení na dlažbě – aha? Napadají mě…
se“. Na mnoha mís- ale víte, co. Kdo chce hledat pro-
tech světa proto blémy, ten je najde. Obzvláš-
z této libůstky udě- tě v dopravě , na tu má kaž- aturitou v roce 2013 dokončil Česko-an-
Llaly radnice a regi- dý názor. Nicméně problémy glické gymnázium a poté se odstěhoval
onální cestovní průmysl své jsou na světě od toho, aby se do Londýna, kde pokračoval ve studiu.
ikonické taháky. Na Madeiře řešily. O tématu oživení části Na London Metropolitan University získal
se tak musí každý návštěvník koňky se mezi politiky debatu- Mnejdříve titul BSc (Hons) v oboru Aviation
projet ulicemi Funchalu na tra- je nad kávičkou celá desetiletí, management a později titul MSc v oboru Data analytics.
dičních saních, v San Francisku ale tím to hasne. Doba odboje Při studiu na gymnáziu a poté i na vysoké škole postupně
ikonickou tramvají a ve Švý- sedláků, o kterých píše kolega získával pilotní licence, jak praktické, tak teoretické. V ro-
carsku ledovcovým expresem Petr Kubát o pár stránek dříve ce 2019 začal pracovat jako pilot v Kolíně nad Rýnem pro
pod alpskými velikány. Což v rubrice Kauza, už sice dávno německé aerolinie Germanwings ve skupině Lufthansa.
vede k otázce, proč Budějovi- minula, ovšem koněspřežka Aby mohl skloubit i dal-
ce tak urputně bojkotují vyu- evidentně nemá ve městě Ota- ší profesní dráhu, pře-
žití jedinečného potenciálu karově ani po dvou stech le- sunul se v roce 2021
koněspřežky? Proč za všech- tech na růžích ustláno. Zůstává do sesterské společnos-
ny ty roky nevzniklo aspoň zakleta v turistických průvod- ti Eurowings, kde až do-
pár metrů repliky bývalé drá- cích pod sloganem, že je to nej- posud působí jako pilot
hy, které by se dozajista staly větší zajímavost města a kdo Airbusu A320. Od roku
brzy jedním ze symbolů měs- chce, ten se sice nesveze, ale 2021 je zároveň členem
ta, absolutní top atrakcí? Asi je může se jít podívat do malého představenstva ve spo-
někde zásadní problém, o kte- drážního muzea na Mánesov- lečnostech Skupiny
rém však netuším. Napadají ce. Věru, macešskou ignoran- GW JIHOTRANS v Čes-
mě logické zádrhele – kudy ko- ci k exkluzivnímu skvostu si kých Budějovicích, kte-
něspřežku vlastně vést? Po ja- v Budějovicích hýčkáme. rá se zabývá převážně
ké komunikaci – aha? Napadají dopravními a servisní-
mě i bizarnější potíže – kdo bu- Jan Cempírek, vydavatel mi službami.
de uklízet koblížky po koních magazínu BUDlive „I když jsem již při nástupu na ČAG tušil, že letectví
a logistika budou mou budoucností, nevěděl jsem, jaké bu-
dou další kroky mého rozvoje a vzdělávání. Díky přede-
šlým absolventům jsem se dozvěděl o možnostech studia
v zahraničí. Podpora na gymnáziu byla pro tuto cestu ve-
Kvíz: Znáte naše město? liká. Bez zkušeností ostatních, jejich praktických rad a bez
jejich nadšení bych si tuto cestu buď nevybral, nebo by byla
mnohem složitější. Studium v zahraničí bylo pro mou ka-
riéru zásadní a jsem moc rád, že jsem byl díky gymnáziu
Ve venkovním zdivu na toto studium výborně připraven, a to nejen jazykovými
radnice je připevněná znalostmi. Čtyři roky na ČAGu byly úžasné a zážitků zů-
zvláštní dlouhá železná stala opravdu hromada. Dodnes se se spolužáky i profeso-
skoba. Víte, co má ry potkávám a jsem vděčný, že
znázorňovat a proč je své zkušenosti mohu teď zase já
právě na tomto místě? předávat dál.“
Odpověď najdete
na str. 60. www.cag.cz INZERCE
podzim 2023 BUDLIVE 31