Page 57 - BUDlive 2023/05
P. 57

Samhain





                                            má reálného šumavského samotáře pana   21. Příčinou této změny byla myšlenka, že
            O filmu                         Voženílka. Právě u něj na chalupě vznik-  u výroby filmu se musí hlídat stejné vstu-
                                            lo několik záběrů. Bohužel tento člověk   py jako u  klasických byznysových pro-
            Ukrytá mezi šumavskými lesy leží vesnice,   se už veřejného uvedení filmu nedočkal.   jektů. To znamená peníze, čas a výnosy.
            která si  žije  vlastním  životem. Právě  tam   „Slíbili jsme si, že ho na premiéru přive-  S Danem Habrdou se dohodli, že režisé-
            míří mladá vyšetřovatelka, aby osvětlila   zeme, že se podívá asi po čtyřiceti letech   rovi zůstane ta umělecká a tvořivá část
            úmrtí dívky hluboko v lese. Vše nasvědču-  do kina. Bohužel věk a nemoci ho dohna-  výroby filmu. A jim část produkční. „Na-
            je nehodě. Poté však přijde zpráva o dalším   ly. To mě mrzí nejvíc z celého zpoždění fil-  konec jsme si ale hodně přičichli i k tomu
            mrtvém těle, tentokrát již s jasnými stopami   mu,“ lituje režisér a naráží tak na celkem   umění, třeba kolega Milan Slavík si neplá-
            cizího zavinění. Blíží se svátek zesnulých,   tříleté období natáčení. Důvodem tak   novaně vyzkoušel roli kaskadéra,“ říká Mi-
            Dušičky, ale okolnosti vedou vyšetřovatelku   dlouhé realizace filmu byly covidové mě-  chal Opekar. 
            mnohem dál do historie. Samhain. Prastarý   síce s nemožností volně cestovat.
            keltský svátek, během nějž se otevírá brána                         Distribuce
            mezi světy živých a mrtvých. Jedná se jen   Produkční zázemí
            o  shodu náhod, nebo se nalezená mrtvá   Žádný film nevznikne bez silného   Absolvent SVOŠF v Písku i Filmové Produ-
            těla stala obětí rituálu? A kdo je jeho vyko-  produkčního zázemí. Vznik produkčního   centi filmu, společnosti NuArt (Michal Ha-
            navatelem? (ČSFD)               týmu filmu Samhain byla trochu netypic-  brda, Daniel Habrda), BETA 21 (Milan Slavík,
                                            ký. Někteří původní sponzoři si ve filmař-  Michal Opekar, Jan Mojžíš) a DEVERIT (Mi-
                                            ském světě našli výkonnější roli. „Zpo-  chal Vitha), vybrali pro distribuci Continen-
          Čenského. Některé role ztvárnili herci Ji-  čátku jsme chtěli podpořit film hlavně   tal film a Artinii. Cílem nejsou jen televize
          hočeského divadla. Bez zajímavosti není   finančně, nakonec jsme ale z pozice spon-  v ČR a na Slovensku, ale i kina ve více než
          ani obsazení komparzistů.  Režisér Dani-  zora přeskočili do pozice spoluproducen-  90 zemích světa. www.samhain.film
          el Habrda například vzpomíná na angaž-  ta,“ přibližuje Michal Opekar z týmu BETA



                        Kaskadérský záskok






                      eobvyklou zkušenost za-                                 byla neskutečně ledová. A já do ní mu-
                      žil při filmování Milan                                 sel spadnout hned třikrát, dokonce jsem
                      Slavík, jeden ze členů                                  se musel potopit a zůstat poměrně dlou-
                      spoluproducentského tý-                                 hou dobu pod hladinou,“ podává svědec-
           Nmu BETA 21. Stal se ne-                                           tví o scéně, která pak ve filmu trvá sotva
            plánovaně účastníkem natáčení, a  to                              několik vteřin. Jako dublér skutečného
            v roli kaskadéra. Mohla za to náhoda.                             filmového druida, kterého hrál Jiří Štěp-
            „K jedné nebezpečné scéně se nedosta-                             nička, říká, že s hercem se potkal až při
            vil profesionální kaskadér. A režisér si                          premiéře. Známý herec sice ve  filmu
            vybral mě, protože mám nějaké znalos-                             slízl příslovečnou třešinku na dortu, ale
            ti ze cvičení bojových sportů. Navlekli mě                        Milanovi Slavíkovi to nevadí. „Popoví-
            do masky druida a já utíkal nočním le-                            dali jsme si a shodli se, že nám to oběma
            sem,“ usmívá se Milan Slavík, kterému                             hezky šlo.“ Na filmování určitě nezapo-
            ale „na place“ do smíchu příliš nebylo.                           mene. „Myslím si, že na začátku jsme ni-
            „Přes masku jsem téměř neviděl, přitom                            kdo nevěděli, do čeho vlastně jdeme, jak
            jsem nesměl narazit do stromu. Maska   ko kaskadéra v záloze i pro další natáčení.   moc nás to ovlivní a kolik času nám to
            byla navíc docela drahá a nesměla se po-  V masce druida se tak objevuje například   v uvozovkách sebere. A jaké zážitky nám
            ničit,“ vzpomíná na scénu, která se mu-  při obřadu obětování filmového starosty.   to naopak zase přinese,“ uzavírá Milan
            sela několikrát opakovat. Protože se ale   A také při poslední scéně, kdy druid pa-  Slavík svou roli spoluproducenta i ne-
            při ní osvědčil, režisér si ho nechal ja-  dá do močálu a přichází tím o život. „Voda   čekaného filmového kaskadéra. 





                                                                                            zima 2024  BUDLIVE   57
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62