Page 19 - BUDlive 2023/05
P. 19

Filip Lýsek






             Edukační  činnost  k  muzeím  patři-
          la odjakživa. V souvislosti s moderniza-
          cí školních vzdělávacích programů na-
          bývá na  stále větším významu. Svědčí
          o tom nejen znatelný nárůst zájmu škol
          o muzejní edukační programy, ale i fakt,
          že v katalogu prací od roku 2018 figuruje
          pozice edukátor v kultuře, která legitim-
          ně supluje úlohu školního pedagoga. Ško-
          ly a muzea tak konečně mohou efektivně
          spolupracovat bez toho, aniž by mezi ně
          byly kladeny formální překážky. Získávají
          tím důležité kompetence k přípravě kva-
          litních edukačních programů jak pro děti,
          tak pro učitele nebo rodiče.

          Jaká je obliba vzdělávacích
          programů?
             Jihočeskému muzeu se po této strán-
          ce daří velmi dobře. Ročně absolvuje naše
          edukační programy na 25 tisíc návštěvní-
          ků. Dá se očekávat, že v souvislosti s ote-  Interiér na pohlednici z roku 1909
                                                                                                       INZERCE












































                                                                                            zima 2024  BUDLIVE   19




   audi_print_.indd   4                                                                                  11.11.2024   10:36
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24