Page 19 - BUDlive 2023/05
P. 19
Filip Lýsek
Edukační činnost k muzeím patři-
la odjakživa. V souvislosti s moderniza-
cí školních vzdělávacích programů na-
bývá na stále větším významu. Svědčí
o tom nejen znatelný nárůst zájmu škol
o muzejní edukační programy, ale i fakt,
že v katalogu prací od roku 2018 figuruje
pozice edukátor v kultuře, která legitim-
ně supluje úlohu školního pedagoga. Ško-
ly a muzea tak konečně mohou efektivně
spolupracovat bez toho, aniž by mezi ně
byly kladeny formální překážky. Získávají
tím důležité kompetence k přípravě kva-
litních edukačních programů jak pro děti,
tak pro učitele nebo rodiče.
Jaká je obliba vzdělávacích
programů?
Jihočeskému muzeu se po této strán-
ce daří velmi dobře. Ročně absolvuje naše
edukační programy na 25 tisíc návštěvní-
ků. Dá se očekávat, že v souvislosti s ote- Interiér na pohlednici z roku 1909
INZERCE
zima 2024 BUDLIVE 19
audi_print_.indd 4 11.11.2024 10:36