Page 50 - BUDlive 2024/02
P. 50

Zdraví






                             DM PŘEDSTAVUJE MEZINÁRODNÍ PRŮZKUM O MENSTRUACI

         Kampaň na podporu zdraví žen





         Symbolicky na Mezinárodní den menstruace, který připadá na 28. května, odstartovala
           nová dm kampaň na podporu ženského zdraví. V následujícím období se společnost

         dm zaměří na fyzické, duševní a emocionální zdraví žen s cílem zbavit menstruaci a její
                                   projevy nálepky tabuizovaného tématu.


                 éma  ženského  zdraví  bývá   Z  pohledu dotázaných českých žen
                 ve společnosti často opomíje-  a dívek má v ČR téma ženského zdraví
                 no. Důvodem může být fakt,   potenciál k tomu, aby mu byla věnována
                 že řada žen má problém si na-  větší pozornost. Z výsledků vyplývá, že
        T jít čas na svoje potřeby, a také   informovanost o menstruaci je pořád níz-
        to, že otevřené diskuze o menstruaci, šes-  ká, zejména podle mladší generace Češek.
        tinedělí nebo menopauze jsou stále pro   Polovina dotázaných ve věku do 30 let si
        řadu lidí tabu. Společnost dm se domní-  myslí, že se o tématu menstruace mluví
        vá, že si ženské zdraví zaslouží mnohem   ve společnosti málo. Pouhých 6  % žen do-
        více pozornosti. Navazuje proto na svoji   káže o menstruaci hovořit otevřeně. Pro
        loňskou kampaň, ve které se jí podařilo   třetinu dotázaných žen je menstruace fi-  více  bodů,  a  to  na  nákup  libovolného
        zvýšit povědomí o klíčových otázkách fy-  nančně náročná.           množství menstruačních kalhotek a ka-
        zického i psychického zdraví žen.                                   líšků. Proč právě 21? V  České republice
                                          Vysoké DPH na menstruační         jsou menstruační potřeby zatížené 21 %
        Průzkum: O menstruaci se mluví    potřeby                           DPH, což představuje jednu z nejvyšších
        málo                                 Právě vysoké náklady na menstruač-  daní v celé Evropě. V sousedním Polsku
           Nedílnou součástí letošní kampaně se   ní potřeby jsou důležitým tématem aktu-  se menstruační potřeby zdaňují například
        stal unikátní průzkum realizovaný agen-  ální kampaně dm. „V dm zastáváme ná-  5% sazbou DPH, v Německu 7% a ve Vel-
        turou Spectra. Jeho cílem bylo zjistit, jak   zor, že by se téma menstruační chudoby   ké Británii dokonce 0% sazbou.
        se z pohledu žen k tomuto tématu sta-  mělo stát veřejným, protože je důležité, aby   „V dm jsme se proto rozhodli alespoň
        ví společnost v jedenácti evropských ze-  všechny ženy a dívky měly přístup k men-  symbolicky bojovat proti této dani. A jeli-
        mích, a na základě získaných dat zvolit   struačním potřebám. Jsou totiž nutností, ne   kož má hormonální cyklus čtyři fáze a je-
        vhodné způsoby edukace a osvěty, které   luxusem,“ říká Jiří Peroutka.  ho průměrná délka je 28 dní, budou mít
        by přispěly k ukončení stigmatizace a ta-  Pro své zákaznice a zákazníky proto   zákaznice a  zákazníci eKupony k  dispo-
        buizace ženského zdraví.          dm připravila netradiční eKupon na 21×   zici ve svém kuponovém centru v aplika-
                                                                            ci Moje dm celkem čtyřikrát, a to vždy 28.
                                                                            května, 28. června, 28. července a 28. srp-
                                                                            na,“ vysvětluje Jiří Peroutka. Menstruační
                                                                            kalhotky a menstruační kalíšky zbytečně
                                                                            nezatěžují životní prostředí, a představu-
                                                                            jí  tak  šetrnou  a  udržitelnou  alternativu
                                                                            k běžným menstruačním potřebám.
                                                                               Více informací o kampani dm na pod-
                                                                            poru ženského zdraví naleznete na strán-
                                                                            kách dm.cz/zenskezdravi a dm.cz/men-
                                                                            struacni-chudoba. Výsledky průzkumu
                                                                            jsou k dispozici v Press centru na dm.cz.
                                                                             (PR)


        50   BUDLIVE  léto 2024
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55