Page 50 - BUDlive 2024/02
P. 50
Zdraví
DM PŘEDSTAVUJE MEZINÁRODNÍ PRŮZKUM O MENSTRUACI
Kampaň na podporu zdraví žen
Symbolicky na Mezinárodní den menstruace, který připadá na 28. května, odstartovala
nová dm kampaň na podporu ženského zdraví. V následujícím období se společnost
dm zaměří na fyzické, duševní a emocionální zdraví žen s cílem zbavit menstruaci a její
projevy nálepky tabuizovaného tématu.
éma ženského zdraví bývá Z pohledu dotázaných českých žen
ve společnosti často opomíje- a dívek má v ČR téma ženského zdraví
no. Důvodem může být fakt, potenciál k tomu, aby mu byla věnována
že řada žen má problém si na- větší pozornost. Z výsledků vyplývá, že
T jít čas na svoje potřeby, a také informovanost o menstruaci je pořád níz-
to, že otevřené diskuze o menstruaci, šes- ká, zejména podle mladší generace Češek.
tinedělí nebo menopauze jsou stále pro Polovina dotázaných ve věku do 30 let si
řadu lidí tabu. Společnost dm se domní- myslí, že se o tématu menstruace mluví
vá, že si ženské zdraví zaslouží mnohem ve společnosti málo. Pouhých 6 % žen do-
více pozornosti. Navazuje proto na svoji káže o menstruaci hovořit otevřeně. Pro
loňskou kampaň, ve které se jí podařilo třetinu dotázaných žen je menstruace fi- více bodů, a to na nákup libovolného
zvýšit povědomí o klíčových otázkách fy- nančně náročná. množství menstruačních kalhotek a ka-
zického i psychického zdraví žen. líšků. Proč právě 21? V České republice
Vysoké DPH na menstruační jsou menstruační potřeby zatížené 21 %
Průzkum: O menstruaci se mluví potřeby DPH, což představuje jednu z nejvyšších
málo Právě vysoké náklady na menstruač- daní v celé Evropě. V sousedním Polsku
Nedílnou součástí letošní kampaně se ní potřeby jsou důležitým tématem aktu- se menstruační potřeby zdaňují například
stal unikátní průzkum realizovaný agen- ální kampaně dm. „V dm zastáváme ná- 5% sazbou DPH, v Německu 7% a ve Vel-
turou Spectra. Jeho cílem bylo zjistit, jak zor, že by se téma menstruační chudoby ké Británii dokonce 0% sazbou.
se z pohledu žen k tomuto tématu sta- mělo stát veřejným, protože je důležité, aby „V dm jsme se proto rozhodli alespoň
ví společnost v jedenácti evropských ze- všechny ženy a dívky měly přístup k men- symbolicky bojovat proti této dani. A jeli-
mích, a na základě získaných dat zvolit struačním potřebám. Jsou totiž nutností, ne kož má hormonální cyklus čtyři fáze a je-
vhodné způsoby edukace a osvěty, které luxusem,“ říká Jiří Peroutka. ho průměrná délka je 28 dní, budou mít
by přispěly k ukončení stigmatizace a ta- Pro své zákaznice a zákazníky proto zákaznice a zákazníci eKupony k dispo-
buizace ženského zdraví. dm připravila netradiční eKupon na 21× zici ve svém kuponovém centru v aplika-
ci Moje dm celkem čtyřikrát, a to vždy 28.
května, 28. června, 28. července a 28. srp-
na,“ vysvětluje Jiří Peroutka. Menstruační
kalhotky a menstruační kalíšky zbytečně
nezatěžují životní prostředí, a představu-
jí tak šetrnou a udržitelnou alternativu
k běžným menstruačním potřebám.
Více informací o kampani dm na pod-
poru ženského zdraví naleznete na strán-
kách dm.cz/zenskezdravi a dm.cz/men-
struacni-chudoba. Výsledky průzkumu
jsou k dispozici v Press centru na dm.cz.
(PR)
50 BUDLIVE léto 2024