Page 45 - BUDlive 2024/02
P. 45

Ulice V. Volfa





          vatelka Pavlína Petrásková. „Havrani. Vše
          roznesou,“ odhaluje viníky, ale samotné
          ptáky neodsuzuje. „Někteří místní obyva-
          telé hází komunální odpad do klasických
          odpadových košů. A havrani jsou chytří.
          Slétnou se, pytle rozklovou, ví, že v nich
          vždycky najdou něco k snědku. A když
          se přidá vítr, je obsah rozklovaných pyt-
          lů všude kolem, a to mi opravdu vadí. Ne
          ti ptáci, ale lidé, kterým dělá problém ujít
          se svými odpadky pár metrů ke kontej-
          nerům, a místo toho je nabízí havranům
          přímo před zobáky,“ uzavírá mladá paní,
          která tak vlastně jinými slovy podporuje
          zkušenosti Josefa Turka – vztah někte-
          rých místních obyvatel k čistotě veřej-
          ného prostranství je opravdu dosti lax-
          ní. Nám ale v tento moment ulice nijak
          zaneřáděná  nepřipadá.  Možná dokonce
          naopak. Snad je to svěží zelenou barvou
          jarních trávníků, snad i klidem dopolední-
          ho sídliště, ulice V. Volfa na první pohled
          vůbec nevypadá jako problematická část
          města. A dokonce, světe div se, všude jsou
          vidět i volná místa k parkování.
                                                                                            Mezi paneláky probíhá
                                                                                                stavba parovodu
          Fenomén parkování
             Když tímto postřehem oslovuji asi pa-
          desátiletého chodce, dostane muž upřím-  ných částí města nikdy neslyšel o tom, jak   kde je situace nejhorší z celého sídliště.
          ný záchvat smíchu. „Že jsou tady fleky pro   se zde parkuje v několika řadách vedle se-  Takže by to mělo výrazně pomoci,“ uve-
          auta? Tak to se vám poved‘ fór!“ směje se   be? A že auta musejí jejich majitelé nechat   dl náměstek primátorky pro dopravu Lu-
          a na krátkou chvíli se zastavuje. Vysvět-  stát bez zatažené ruční brzdy a na neut-  bomír Bureš v podzimním rozhovoru pro
          luje, jak je v ulici boj o parkovací místa,   rál, aby je kdokoli mohl pohodlně odtla-  MF Dnes s tím, že kapacita domu by mě-
          a že jedinou částí dne, kdy se dá bez pro-  čit? To je přeci známý místní folklór. Pane-  la být bezmála 500 parkovacích míst. Le-
          blémů zaparkovat, jsou právě dopoled-  lové domy se stavěly v době, kdy většina   tos po bouřlivé politické debatě ohledně
          ní hodiny a čas kolem oběda. A přestože   jejich obyvatel své osobní vozy neměla,   změny územního plánu je na stole možná
          spěchá, tak si na rozloučenou ještě neod-  a druhé auto v rodině už vůbec ne. A pře-  i varianta s domem s výrazně nižším po-
          pustí pobavenou glosu. „Takže je fakt ča-  devším, domů zde mělo stát daleko mé-  čtem míst. Hledání volného místa k par-
          sová náhoda, že realitní makléři sem vodí   ně. „Na  příkaz shora“ se několik domů   kováním tak bude patřit k evergreenům
          svoje ovečky nejraději právě v tyhle hodi-  doprojektovalo až v  průběhu výstavby   života ve zdejší lokalitě i další léta. A aby
          ny, aby ukázali, jak je tady bezva bydlení   sídliště a o parkovací místa se v těch ča-  toho nebylo málo, v ulici probíhá aktuál-
          se snadným parkingem, už jsem pár tako-  sech opravdu nikdo nestaral. Dnes je pro-  ně stavba parovodu, který do sídliště po-
          vých prohlídek na vlastní oči viděl!“ vo-  to parkování ve Volfovce a okolí nekončí-  vede teplo z temelínské jaderné elektrár-
          lá ještě na rozloučenou a omlouvá se, že   cí boj o nalezení volného místa a nepřetr-  ny. V několika etapách zde jsou, a ještě ně-
          už musí „letět“, protože mu jede MHD. Je   žitá „vysílání přání do vesmíru“. Zejména   kolik měsíců budou, uzavírány jednotlivé
          zřejmé, že i když jsem ho svým dotazem   večer tak místní v podstatě rezignovaně   části ulice, a řidiči mají po dobu výstavby
          pobavil, problém parkování je v této části   krouží a hledají. Část řidičů by ale moh-  parovodu s parkováním zkrátka smůlu.
          města živým a v podstatě stále řešeným   la po roce 2026 najít stání pro svého mi-
          předmětem debat.                  láčka v  plánovaném parkovacím domě   A co Romové?
                                            u konečné trolejbusů. Vizualizace již ma-  Druhý fenoménem, který ulici V. Vol-
          Bez brzdy a na neutrál            gistrát představil. „Určitě chceme zohled-  fa proslavil nejen v Českých Budějovicích,
             Parkování ve Volfovce a okolních uli-  nit i podněty obyvatel z okolí. Nedaleko   jsou místní Romové. Není ambicí této re-
          cích je svého druhu fenomén. Kdo by i z ji-  jsou ulice N. Frýda, M. Chlajna a V. Volfa,   portáže hledat historické důvody, proč je  


                                                                                             léto 2024  BUDLIVE   45
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50