Page 53 - BUDLive 2023/03: Lesní školky, Koněspřežka vs. sedláci, Létající sládek Aleš Dvořák
P. 53

DOC Mercury





          vestor (pozn. CB Station Development)                               cestováním, tedy k sociálnímu mixu a tím
          představil veřejnosti obří projekt za v té                          i  napumpování  budovy  energiemi.  Ale
          době neskutečnou částku více než čtyř                               moderní dopravní uzly dnes takové jsou.
          miliard korun. V něm byla i rekonstrukce                            Přitom ani ty současné nepřicházejí s úpl-
          vlakového nádraží a jeho propojení s cen-                           ně novým řešením. Historie se obloukem
          trem v jediný komplex. Mluvilo se i o pro-                          vrací. Už ve starověku vznikaly obchod-
          pojení se sousedními kasárny. Z této vize                           ní a společenské domy s patry, pasážemi
          nakonec sešlo. Velké diskuze ale neutich-                           a galeriemi. Poněkud smutně dnes vypa-
          ly ani kolem pozdější verze s obchodním                             dají okolní historické domy. Vlakové ná-
          centrem a nádražím na střeše za 800 mili-                           draží se sice také rekonstruuje, ale ostatní
          onů korun. Pro některé politiky a konzer-                           původní stavby včetně Žižkových kasá-
          vativce to byla utopie. Probíralo se, jestli                        ren připomínají skanzen.
          takové řešení nebude cestující zdržovat                                „Nevím, proč se stále nic s kasárny ne-
          a proč být za každou a hlavně vysokou                               dělá. Podle mě by se mělo okolí přizpůso-
          cenu světoví. Minimálně ve střední Evro-                            bit právě dopravnímu a obchodnímu cen-
          pě jde o unikát.                                                    tru, kde se denně shromažďují tisíce lidí.
             Podle architekta Martina Krupauera,                              Celá tato čtvrť, která šla postupem doby
          jehož ateliér A8000 byl autorem finál-                              spíš dolů, teď nabírá opačný trend. Je to
          ní podoby stavby, dochází v dopravním                               i záležitost lidí, kteří si zase oblíbili třeba
          a obchodním centru Mercury k promílá-                               vlaky. Věřím v takový vývoj,“ myslí si ar-
          ní návštěvníků mířících za nákupy nebo                              chitekt Krupauer. 


                                                                                                       INZERCE



       Vítejte v našem novém


       Realitním centru








       Jsme tu pro vás, abychom
       vám poskytli odbornou
       pomoc při prodeji či
       pronájmu vaší nemovitosti
       nejen v Českých Budějovicích.


       Rádi pomůžeme, ať už
       plánujete prodat či
       pronajmout. Jsme zde pro
       vaši úspěšnou a bezpečnou
       realitní transakci.

       Navštivte nás                            Odkaz na realdomus.cz

       na Radniční 133/1,

       České Budějovice                                                                   podzim 2023  BUDLIVE   53
                                                                                                +420 605 821 851
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58